3 КРОКИ, ЩОБ ПОЗБУТИСЯ ВИГОРЯННЯ під час віддаленої роботи

Це концентрат тез з TED-доповіді Мори Ааронс-Меле, інтернет-маркетолога, засновниці агентства соціального впливу Women Online й подкасту The Anxious Achiever. Безперечно, найгірша частина віддаленої роботи - відеодзвінки. Постійне сидіння перед камерою можна прирівняти до виступу на сцені. Якщо робочий день спланований погано - на "сцені" ми проводимо по кілька годин щодня.

Мало того, ми позбавлені всіх нюансів невербальної комунікації. На екрані видно лише голови, що ледь можна прирівняти до реального людського контакту. Все ще більше погіршує стан соціальної тривожності. Всі ці процеси вимагає дуже багато енергії. А значить найголовніше для нас зараз - навчитися берегти свою енергію.

Крок 1

Зверніть увагу на процес і режим дня. Як би нас не втомлювали поїздки на роботу, це був якийсь ритуал, який проводив межу між роботою і будинком. Нам це необхідно. Для багатьох ті маленькі перерви протягом робочого дня - випити філіжанку кави або поговорити з колегою - теж зникли.

Як же ми можемо відтворити ці межі? Секрет криється у намірі. Можна дібрати певну музику або освітлення. Можна запланувати прогулянку в певні години, або дихальну практику, або вправи на розтяжку перед роботою - що завгодно, лише б це допомогло вам позначити кордон між роботою та відпочинком.

Крок 2

Необхідно контролювати ритм, місце і особистий простір. У даному контексті ритм - це те, як ми чергуємо енерговитратні події з тими, що нас підживлюють. Так, можна запланувати менше відеоконференцій - не забувайте, що вони вимагають енергії. Або почніть виділяти час для відпочинку після відеоконференцій, як Опра Вінфрі та й багато інших оратори-інтроверти. Ви можете взяти до уваги час доби. Подумайте, у який час ви особливо сповнені енергії і залиште решту часу для спокійної роботи. Що стосується вашого робочого місця, організуйте його так, щоб позначити межі. Навіть якщо ви працюєте на кухні, обладнайте повноцінне робоче місце.

Крок 3

І нарешті, якщо ви керівник, на вас лежить особлива відповідальність - допомогти співробітникам зберегти їхні ритм, місце і особистий простір.

▪️Керуйте зборами під час відеоконференцій. Навіть віддалено, балакучі екстраверти часто перетягують увагу на себе. Щоб кожен міг бути почутим, сплануйте структуру дзвінка, озвучте правила спілкування і зведіть вільний обмін ідеями до мінімуму.

▪️Метод мозкового штурму може викликати тривогу і вибити інтровертів з колії. Замість цього дозвольте кожному написати свої ідеї заздалегідь, перед груповим здзвонитися.

▪️Віддавайте перевагу дзвінкам без відео. Дослідження показують, що ми передаємо більше емоцій і нюансів спілкування, спілкуючись без відео.

▪️Спробуйте асинхронну комунікацію для більш складних випадків, коли потрібно спілкування один на один.

▪️ Ви можете запозичити ідею у Роберта Глейзера: запишіть на телефон голосове повідомлення або відео, пояснюючи свою точку зору, і відправте своєму колезі. Так у нього буде можливість відреагувати і відповісти вам у своєму ритмі.