НАЙМАЙТЕ МІСІОНЕРІВ, РОЗКРУТІТЬ МАХОВИК: 11 секретів Джеффа Безоса

Безос залишає свою посаду гендиректора Amazon у статусі одного з найбільш значущих бізнес-лідерів свого покоління. Йому вдалося підняти фринкову вартість компанії з нуля майже до $1,7 трлн.

Бізнесмен, який створив «магазин, де продається все», дав кілька важливих уроків в області бізнесу, інновацій та обслуговування клієнтів. Ось 11 речей, яким кожному підприємцю варто повчитися у Джеффа Безоса.

1. Використовуйте систему мінімізації жалю

Її суть в тому, що потрібно уявити себе 80-річним і озирнутися на прожите життя. Безос пояснює: «Я хотів звести до мінімуму кількість свого жалю. І я знав, що в 80 років не стану шкодувати про те, що спробував це зробити».

2. Знайди можливість

Безос не був великим фанатом книг, але вони здалися йому доречним товаром для використання вибухового зростання інтернету. Коли Amazon запустився в 1994 році, каталог друкованих книг був практично нескінченним і налічував понад 3 млн найменувань. Це був бізнес з «довгим хвостом», що добре підходить для електронної торгівлі. Доставка книжок також була відносно простою і не надто дорогою. Первісна задумка була цілком розумною.

3. Будьте одержимі клієнтами

Секретний інгредієнт Amazon полягає у декількох принципах компанії. І найголовніший з них - обсесивно-компульсивний фокус на клієнті. Він про створення компанії, без якої люди не могли б жити і запропонувати клієнтам переконливі переваги. Переконливі - значить ясні.

4. Ваші переваги для клієнтів повинні перевищувати всі витрати

5. Бійтеся клієнтів, а не конкурентів

«Не бійтеся конкурентів - це не вони приносять вам гроші. Бійтеся клієнтів, тому що гроші знаходяться у них». Іншими словами, сфокусуйтеся на тому, що дійсно важливо.

6. Зосередьтеся на довгостроковій перспективі

7. Розкрутіть маховик

Книги були тільки початком. Щоб залучити більше клієнтів, Безос планував розширити перелік товарів, що продавалися за низькими цінами і з відмінним обслуговуванням.  За його задумом, збільшення кількості клієнтів повинно було залучити на платформу сторонніх продавців, що розширило б асортимент, - і так до нескінченності. Чим більше товарів продавала Amazon, тим ефективніше ставали її процеси і системи.

8. Наймайте місіонерів

Вам потрібні місіонери або найманці? Ось у чому питання. «Як найняти цінних людей і утримати їх в компанії? - запитує Безос. - Давши їм місію - те, що має реальну мету, має сенс».

9. Захищайте свою культуру

Відповідаючи на критику з приводу наджорсткої культури Amazon, Безос говорить, що культура «повільно створюється з плином часу людьми і подіями, історіями минулих успіхів і невдач, які стають частиною знань компанії». Важливо визнати цю історію і ретельно її охороняти.

10. Розумійте, яке рішення ви приймаєте

Є рішення, які є незворотніми і мають велике значення; ми називаємо їх односторонніми дверима або рішеннями другого типу», - пояснює Безос у своїй книзі Invent & Wander.

Безос називає себе «головним фахівцем щодо уповільнення темпів зростання». У випадку з рішеннями другого типу він завжди шукає додаткову інформацію, оскільки кожне таке рішення дуже важливе, і після його прийняття шляху назад вже не буде.

11. Прислухайтеся до критики, але без фанатизму

"Подивіться в дзеркало і вирішіть, чи мають рацію ваші критики, - каже Безос. - Якщо вони мають рацію - міняйтеся».