1. Запитуйте своїх працівників та кандидатів не «яку посаду ти займаєш», а «які проблеми ти вирішуєш»? Створюйте команди, які вміють вирішувати проблеми.

  2. Цінності, ресурси, цілі – три напрямки, за якими рухається компанія. Спочатку формуються цінності, потім оцінюються та обираються ресурси. А потім з усім цим компанія намагається досягнути поставлених цілей.

  3. Зараз немає спокою в організаціях – ритм дуже активний, ми всі кудись біжимо. А під час змін дуже важливо мати повагу до процесів, проявляти трошки терпіння та зберігати спокій. Життєздатні проєкти не з’являються з поспіхом – їм треба дати шанс народитися.

  4. Те, що ми маємо навчитися (особливо керівники) – це приводити себе в порядок. Це дорого і важко, але це треба навчитися робити.

  5. Критерії успішних змін: ціль + кваліфікація + мотивація + ресурси + план дій. Якщо випадає один із критеріїв – результату не буде.

  6. Вже зараз є працівники в компанії, яких ми ніколи не бачили особисто. І не відомо, чи побачимо колись. Тому дуже важливо приділяти увагу адаптації працівників, планувати зустрічі з ними і цікавитися їх життям.

  7. Не говоріть про працівників, як про «них»: як ЇХ залучати, як з НИМИ працювати тощо. Люди не приходять на роботу з бажанням лажанути – кожен хоче проявити себе. Тому потрібно говорити про ВЗАЄМОДІЮ в команді/ компанії.

  8. Важливо отримувати зворотний зв’язок від команди. Особливо при віддаленій роботі – влаштовуйте оффлайн-зустрічі раз у квартал/ місяць для обговорення біля-робочих питань. Керівник має демонструвати свою відкритість до діалогу.

  9. Співробітники сьогодні діляться на "досягаторів" та "уникаторів" - це важливо роздивитися заздалегідь, адже одна людина із низькою енергією може спотворити загальний темп команди.

  10. За декілька зустрічей онлайн/ оффлайн важко зрозуміти, яку саме людину ти береш собі в команду. Лайфхак: запропонувати кандидату взяти відпустку на 1-2 дні на роботі і прийти до вас попрацювати в офіс. І тільки після цього можна приймати рішення: кандидат вирішує, чи дійсно він хоче тут працювати, і команда оцінює, чи підходить така людина їм.

  11. Не змушуйте працівників робити більше – давайте їм можливість бути кимось більшим.

  12. Всі хочуть, щоб люди ставились до компанії, як до власного бізнесу (ownership). Та не можна вимагати від працівника бути власником, не даючи йому повноважень і не ділячись прибутком.

  13. Те, що раніше називалось процесом трансформації, зараз є операційною нормою для багатьох бізнесів.

  14. Суть  трансформації – постійний розвиток. Щойно закінчили одну трансформацію – видихніть, перепочиньте та починайте нову.Спочатку працювали над клієнтоцентричністю компанії? Чудово, наступний етап – реалізація проєктів або їх масштабування тощо.

  15. Трансформації не починаються без відчуття необхідності, терміновості. Надлишок спокою ніколи не приведе до змін.