Етика поведінки. Початкові дані. Консультант із систем менеджменту. Стандарти ISO. Аудитор із систем менеджменту. Стандарти ISO. Ще раз звертаю Вашу увагу на те, що саме для цієї категорії я розглядаю етику поведінки. Найчастіше на сайтах компаній, які пропоную свої послуги з ISO, у розділі "Наша команда" вказується: Консультант з систем менеджменту, аудитор з систем менеджменту. 2 в 1. І це подається як ринкова перевага. У чому етика поведінки? Для мене це два абсолютно різні види діяльності. Вони відрізняються методами роботи, трудовитратами, результатами, емоційними, психічними та фізичними навантаженнями, ставленням та сприйняттям зі сторони клієнта. Від консультанта тікають. Він асоціюється із додатковою роботою. Аудитору запобігливо заглядають у вічі. Він же перевіряючий. А перевіряльників завжди бояться.
Аудитор та консультант. Для мене це абсолютно різні професійні профілі. Хтось може заперечити: "Ну і що, якщо виходить поєднувати, нехай поєднують". Та й я ніби не проти. АЛЕ. Що робить аудитор, коли приходить із аудитом? Правильно він отримує доступ до системи менеджменту підприємства і всього, що з нею пов'язано. Єдині обмеження в аудитора – це його час, який заплановано щодо аудиту на підставі якого проводився розрахунок вартості  аудиту. Звичайно, є ще конфіденційність, але це працює, якщо аудитор тільки аудитор, а не консультант за сумісництвом. І тут низький уклін аудиторам, які чесно виконують свою роботу. У сумісництва є ще один негативний фактор. Консультант-аудитор консультує за мінімумом, достатнім для сертифікації. Хіба це погано? У кожного своя відповідь. А тепер про етику. Сьогодні він провів аудит, а завтра пішов консультувати. УВАГА. І під час консалтингу спокійно пропонує рішення, які побачив учора. Як Ви до цього відноситися? Підприємство шукало рішення, витрачало свої ресурси, проходило успішно чи болісно шлях розвитку, і тут у нього просто взяли та вкрали. Та й ще як витончено. За його гроші. 
І ще. Що крадуть? Крадуть інтелектуальну власність, яка є частиною капіталізації компанії. Ось така етика. Втім, кожне підприємство вирішує, що йому необхідно. На одних із переговорів, Клієнт порівняв сертифікат із гірею, яку він хоче покласти на ваги конкуренції. Тільки сертифікат без системи, це або гиря самообману, яка тягне підприємство на дно, або гиря у вигляді повітряної кулі, яка легко може луснути при першому серйозному огляді. Система є первинною, саме вона забезпечує створення продукту, а сертифікат вторинний. Він потрібний, але. Згадався Маяковський: "Дублікат безцінного вантажу".