4 НЕБЕЗПЕЧНІ МІФИ ПРО УПРАВЛІННЯ: інсайти Дена Хелфріча, СЕО Deloitte

Багато із застарілих практик зруйнувала пандемія, хоча більшість з них варто було залишить у минулому давним-давно. Ці застарілі істини час замінити більш сучасними ринковими підходами.

МІФ № 1. Новому гравцеві простіше підірвати ринок, що вже відбувся гравцеві

Підсумки 2020 показали, що нові гравці не завжди мають конкурентну перевагу. Компанії з багаторічним досвідом використовують накопичені ресурси, щоб швидше приймати і виконувати рішення і відновлювати свої позиції, одночасно аналізуючи нові ринки.

Організація, що займає значну частину ринку, володіє сильною здатністю до масштабування. У неї більше шансів вижити і вирости в період значних змін, ніж у молодої компанії.

Деякі великі компанії фактично руйнують свою бізнес-модель, але в той же час створюють новий ринок для себе і нову цінність для своїх клієнтів.

Один із способів зробити щось подібне - запитати себе і свою команду:

  • Що ми вибираємо: внести невелика відмінність в звичні процеси або кинути виклик самі собі і думати по-іншому?
  • У кого ми можемо вчитися? Можливо, компанії, на які вам варто орієнтуватися, працюють абсолютно в інших галузях?
  • Які ресурси потрібні для росту?

Спрямуйте силу на пошук тих, хто може вам прискорити розробку та впровадження інновацій (стартапи, інкубатори, компанії з іншої галузі).

МІФ № 2. Цифрову трансформацію потрібно проводити за аналогією з попередніми ІТ-впровадженням

Установка "ось так ми досягли успіху раніше" може перешкодити цифровізації ще до того, як на почнеться.

Компанії, які досягли зрілості в цифровому відношенні, розглядають витрати на нову систему або на запуск програми як спосіб реалізувати принципово нову бізнес-модель.

Менш зрілі компанії частіше фокусуються на оновлення існуючих операційних моделей. Перші націлені на зростання та інновації, а другі - на тиражування вже існуючих процесів.

Важливо прийняти, що впровадження технологій - то початок шляху, а не його кінець. Пандемія показала, що компанії потрібно бути більш моторної, знову і знову демонструвати цінності клієнтам і партнерам, змінювати стратегію, фінансування і пріоритети.

Технологічна грамотність - це вже не перевага, а ключовий обов'язок топ-менеджера.

Рішення про інвестиції технології повинен приймати не один директор з інформаційних технологій, а все керівництво: будь то директор з маркетингу, які визначає біль клієнта, або HR-директор, який пропонує поліпшення по віддаленій роботі.

МІФ № 3. Забезпечити різноманітність, рівність і інклюзивність - завдання HR-керівника

Дослідницькі організації виявили, що інклюзивні компанії два рази частіше досягають своїх фінансових цілей або навіть перевиконують їх.

Зараз потрібно розвивати нову "м'язову пам'ять", побудувати культуру, в яку інклюзивність включена настільки глибоко, що необхідності в регулюванні вже немає. У такій культурі завжди є місце новим співробітникам, і вони не бояться бути собою, висловлювати власну точку зору.

МІФ № 4. Чим важливіше і делікатніше інформація, тим менше співробітників повинні мати до неї доступ

Якщо інформація здається занадто складною для сприйняття, лідери часто розглядають її поширення ка ризик. В результаті в компанії з'являється інформаційна ієрархія і інформаційні привілеї - тільки деякі мають доступ до даних, які дозволяють їм просувати свої ініціативи, кар'єри або команди. Це не тільки суперечить ідеї прозорості, а й негативно впливає на продуктивність.

Щоб зробити організацію прозорішою, задайте собі питання:

  • Що з того, про що часто говорять в компанії, варто спростувати?
  • Які з важливих тем не обговорюються?
  • Чи відомо мені про щось, що варто було знати всім співробітникам?
  • Як розповісти про складні речі зрозумілим способом?

Один із способів поділитися інформацією - регулярні повідомлення, складені за аналогією з чимось знайомим. Наприклад, економічні показники можна порівняти з прогнозом погоди - називаючи новини "сонячні", "хмарні", "штормові". Звична форма подачі знизить тривогу.

За матеріалами KA Group - імпортер світового інтелекту та організатор бізнес-івентів із сенсом.